پارسی نویس

کلکسیون گران‌ ترین خودروهای جهان؛ ایلان ماسک چه خودروهایی دارد؟

  • ۱۶:۲۴

ایلان ماسک که مدیرعامل تسلا، اسپیس ایکس و چندین شرکت بزرگ و مطرح جهان است، از سنین پایین به فکر درآمدزایی بود. او اصلیتی آفریقایی دارد و وقتی 12 ساله بود، توانست با فروختن یک بازی ویدیویی به یک مجله کامپیوتری درآمدی برای خود دست و پا کند.

ماسک کمی بعد X.com را تاسیس کرد که اکنون با عنوان پی‌پال شناخته می‌شود. در سال 2002 نیز شرکت eBay، با قیمت 1.5 میلیارد دلار آن را خریداری کرد. در همان سال، ماسک شرکت فضایی اسپیس ایکس را تاسیس کرد. او در این شرکت به ساخت موشک‌های فضایی مشغول شد.

سال 2004، نیز در شرکت تسلا به عنوان حامی مالی ظاهر شد و کمی بعد آن را خریداری کرد. این شرکت اکنون خودروهای برقی تولید می‌کند که 1 تریلیون دلار ارزش دارند.

طبق ادعای رسانه‌ها، ایلان ماسک با 255.1 میلیارد دلار ثروت خالص، به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شده است. در ادامه این مقاله، قرار است کلکسیون گران‌ترین خودروهای جهان را بررسی کنیم که همگی متعلق به ایلان ماسک، ثروتمندتری فرد روی جهان، هستند؛ با ما همراه باشید.

ایلان ماسک صاحب یک فورد T مدل 1920 است؛ این محصول به تعداد 15.5 میلیون دستگاه تولید شد و توانست تا 50 سال در رده اول پرفروش‌ترین خودروها حضور داشته باشد.


فورد مدل T ساخت 1920


احتمالا نام‌گذاری خودروهای تسلای ایلان ماسک به شکل مدل S ،X ،Y و 3 نیز بخاطر علاقه زیادش به مدل T شرکت فرود باشد. علاوه بر آن، خودروی کلاسیک جگوار E-Type Roadster مدل 1967 نیز در این لیست به چشم می‌خورد؛ این خودرو یکی از زیباترین خودروهایی است که تاکنون ساخته شده است.

شهرت ایلان ماسک در شرکت خودروسازی‌اش بخاطر خودروی برقی است که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده بود. این خودرو مدل 3 نام داشت و افراد زیادی علاقمند بودند تا آن را خریداری کنند. البته ایلان قصد داشت آن را مدل E بنامد ولی متاسفانه فورد قبلا از آن استفاده کرده بود.


جگوار رودستر E-Type؛ یکی از زیباترین خودروهای تاریخ

ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل تسلا، موفق شد که از نسل اول خودروهای تسلا رودستر مدل S و سایبر تراک بهره ببرد. با این حال، اولین خودروی او نسل اول بی‌ام‌و E21 320i بوده است. او خودروی بعدی که خریداری کرد، باز هم از برند بی‌ام‌و بود که M5 E60 تیونینگ Hamann نام داشت. این خودرو به موتور 5.0 لیتری V8 مجهز شده بود. موتور آن می‌توانست قدرتی برابر با 603 اسب بخار تولید کند.

با خریدن یک پورشه 911 توربو مدل 2012، لیست خودروهای آلمانی در مجموعه ایلان تکمیل شد. به گفته خودش، این خودرو یکی از موردعلاقه‌هایش بوده است.

ایلان ماسک پس از اینکه توانست پی‌پال را به eBay بفروشد، جشنی برپا کرد و خودروی مک لارن F1 را خرید. این خودرو، به سریع‌ترین خودروی قانونی در جاده‌‌های جهان تبدیل شد. حداکثر سرعت مک لارن، در سال 1993 سرعت عجیب 371 کیلومتر در ساعت (231 مایل در ساعت) بود. شتاب صفر آن نیز تا 60 مایل در ساعت در 3.2 ثانیه و 0 تا 100 مایل در ساعت در 6.3 ثانیه می‌رسید.

مک لارن یکی از گران‌ترین خودروهای اسپورت قدیمی است و تنها 106 دستگاه از آن در طی سال‌های 1992 تا 1998 ساخته شده است. هنگامی که ماسک داشت با این خودرو رانندگی می‌کرد، تصادف شدیدی کرده و به مانعی برخورد کرد. شرکت خودروسازی نیز چون هیچ بیمه‌ای را برای تصادفات در نظر نگرفته بود، ماسک بعدا مجبور شد این خودرو را برای کسب سود بیشتر بفروشد.

در حال حاضر، گران‌ترین خودروی موجود در کلکسیون ایلان ماسک، لوتوس اسپریت نام دارد. این خودرو 920.000 دلار قیمت داشته و با امکانات بالا و عجیبی که دارد به گونه‌ای زیردریایی محسوب می‌شود!

از این خودرو در سال 1977 در فیلم جیمز باند (جاسوسی که مرا دوست داشت) استفاده شده بود. ماسک تصور می‌کرد این خودرو واقعا یک زیردریایی است (همانطوری که در فیلم اینطور بود) اما اینطور نبود. او اکنون قصد دارد در آن از موتور برقی شرکتش یعنی تسلا استفاده کند. در آن صورت باید عنوان دوزیست جاده‌ها را به این خودرو دارد!


لوتوس اسپریت؛ زیردریایی مشهور در فیلم‌های جیمز باند


منبع: آی تی رسان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبلیغات متنی

پارسی نویس

©.کپی برداری با ذکر منبع مجاز است
© پارسی نویس ۱۴۰۱ - ۱۳۹۳
قدرت‌گرفته‌ازبلاگ‌بیان؛‌‌
طراحی‌قالب‌ازعرفان؛‌‌ بازطراحی‌ازپارسی‌نویس